Jos asiakkaasi jättää laskun maksamatta, ryhdymme puolestasi perintäpuuhiin.

Aina asiat eivät mene kuin Strömsössä ja asiakkaasi ei maksa palkkiotasi ajallaan. 

Käyt Liksalassa tsekkaamassa yhä uudestaan, onko laskusi maksettu. Odotat meiltä tekstarilla tietoa, milloin palkkio on tililläsi. Mutta ei kuulu mitään.

Jos laskua ei ole maksettu viikon kuluttua eräpäivästä, lähetämme laskusi uudelleen asiakkaallesi ja kehotamme häntä ystävällisesti maksamaan palkkiosi.

Siitä viikon kuluttua ilmoitamme sinulle, että asiakkaasi ei ole maksanut laskua ja ehdotamme, jos voisit olla häneen yhteydessä ja tiedustella, onko lasku tavoittanut hänet ja kaikki sen suhteen kunnossa.

Jos sittenkään ei tapahdu mitään, lähetämme siitä viikon kuluttua virallisen maksumuistutuksen asiakkaasi osoitteeseen paperipostina. Sinä saat tästä tiedon sähköpostiisi.

Jos tämäkään ei auta, viikon kuluttua lähetämme toisen virallisen maksumuistutuksen asiakkaasi osoitteeseen paperipostina ja sinulle tiedon tästä. Tässä maksumuistuksessa mainitsemme oikeudellisen perinnän mahdollisuudesta, jos laskua ei makseta.

Odotamme vielä viikon ja jos ei mitään tapahdu, silloin asia siirtyy lakimiehen hoitoon (ja mahdollisesti käräjille ja siitä ulosottoon).

Näiden vaiheiden jälkeen perintä on ok.

perintä vaiheet.

Koska me Suomen Palkkiopalvelulla periaatteessa olemme vain laskusi lähettäjä ja asiakassuhde on sinun ja asiakkaasi välinen, olemme sinuun yhteydessä prosessin aikana ja kysymme mielipidettäsi, miten edetään.

Maksumuistutukset ja sitä edeltävät toimet ovat sinulle asiakkaanamme ilmaisia. 

Jos prosessi etenee oikeudelliseen perintään asti, on hyvä huomioida seuraava seikka. Asiakkaasi vastaa ensisijaisesti perinnästä aiheutuvat kulut, mutta jos hänen maksukykynsä on huono, hän ei välttämättä pysty niitä hoitamaan, jolloin lasku perintäkuluista tulee sinulle.

Lue myös:

Kevytyrittäjä, laskuta kauttamme työ kuin työ

Opiskelijakin voi olla kevytyrittäjä