Voiko käyttää laskutuspalvelua, jos on luottotietomerkintä ja/tai ulosotto? Kyllä voi. Me hoidamme ulosoton tilityksen puolestasi!
Minulla on luottotietomerkintä ja/tai ulosotto, miten huomioin sen laskutuksessa?
Kun rekisteröidyt asiakkaaksemme, voit halutessasi kertoa meille ulosotostasi.
Suosittelemme, että tiedotat meitä varsinkin ulosoton vapaakuukausista tai ulosoton päättymisestä. Koska Ulosottovirasto lähettää muutoksista vain paperipostia, tiedon siirtyminen kestää. Ilmoittamalla meille, pystyt hyödyntämään vapaakuukaudet tai ulosoton päättymisen nopeammin.
Meidät saat kiinni sähköpostilla osoitteesta palkkiopalvelu@palkkiopalvelu.fi. Voit myös soittaa. Saat meidät kiinni numerosta 09 251 0050.
Mitä tapahtuu, jos en ilmoita ulosotostani?
Vaikka et ilmoittaisi meille ulosotostasi, saamme ulosottovirastolta tiedon, että olet maksukiellossa. Maksukielto tarkoittaa sitä, että osa palkkiosta maksetaan suoraan ulosottoviranomaiselle.
Maksukielto perustuu aina lakiin ja sen noudattamatta jättämisestä on maksajalle määrätty rangaistus rikoslain 16 luvun 10 §:ssä. Maksukiellon voi peruuttaa ainoastaan ulosottoviranomainen.
Jos sinulla on epäselvyyksiä maksukiellon tai ulosoton kanssa, ole yhteydessä suoraan ulosottoviranomaiseen.
Miten ulosotto käytännössä tapahtuu?
Kun olet ilmoittanut meille ulosotostasi, me tilitämme ulosoton mukaisen suorituksen ulosottoviranomaiselle palkkiostasi samana päivänä kun palkkiosi on valmiina maksuun. Sinä saat tilillesi erotuksen normaalisti ulosmitattavan osuuden jälkeen.
Maksukiellon mukainen suoritus on yleensä 1/3:n nettopalkkiosta tai 1/6 bruttopalkkiosta.
Veloitamme 8 € toimistokuluja ulosottotilityksestä.